Over Ons

Wie

Survivalrun Vereniging Dronten is een sportvereniging die de sporter naast gevarieerde sportmogelijkheden ook gezelligheid biedt. De vereniging bestaat uit circa 195 leden variërend van 8 tot 60+ jaar. Survival en outdoor-activiteiten zijn onze specialiteiten. De vereniging wordt gedragen door een groep van enthousiaste vrijwilligers. Naast het bestuur zijn er vele vrijwilligers en trainers actief. Onze trainers hebben hun sporen in de survivalsport verdient en geven hun kennis en kunde door aan onze leden.

Naast het trainen op ons eigen terrein gaan wij regelmatig de uitdaging aan om survival en outdoorsport te beoefenen in de bossen in en om de gemeente Dronten. Ons activiteitenprogramma is dan ook goed gevuld. Een groot gedeelte van de leden lopen ook mee met verschillende survivalruns. Deze worden het gehele jaar door georganiseerd en sinds een aantal jaar heeft Dronten de Dronterlandrun; een gevarieerde survivalrun voor klein en groot, voor jong en oud, voor de recreant of de wedstrijdloper en met diverse afstanden.

Wat

Wij houden ons bezig met diverse facetten van de survivalsport en andere outdooractiviteiten zoals klimtechnieken, hardlopen, handboogschieten, kanovaren. Survival is een strijd tegen de elementen en is er voor jong en oud. SV Dronten beschikt over een eigen survivalterrein met een 50-tal hindernissen. De ligging langs de kade van de Lage Vaart maakt het mogelijk ook kanotochten vanuit het survivalterrein te verrichten.

Veel van onze leden doen mee aan de diverse landelijke georganiseerde survivalruns, welke onder auspiciën van Survivalrun Bond Nederland (SBN) worden georganiseerd. Een survivalrun bestaan uit een parcours met natuurlijke en opgebouwde hindernissen welk hardlopend wordt afgelegd. Het beoefenen van de survivalsport vergt een combinatie van behendigheid, kracht en doorzettingsvermogen. Je kunt hier als recreant als ook in wedstrijdverband aan meedoen. Leden van SV Dronten betreden regelmatig het podium.

Onze leden trainen in groepsverband verdeeld naar leeftijd als ook niveau t.w.: kindergroepen (8-11 jr); jongerengroepen (12-17 jr), volwassenen (18 jr en ouder) en een gemengde wedstrijdgroep. Naast een gedegen begeleiding en prestatie staat plezier bij ons hoog in het vaandel.

Wil je meer weten over de survivalsport download dan de folder van de website van SBN SurvivalBond NederlandPROMOTIEFOLDER SURVIVAL. Meer informatie is ook te vinden op de website van Survivalrun Bond Nederland: SBN

Naast het de trainingen en het deelnemen aan survivalruns, organiseert SV Dronten diverse activiteiten voor de leden. Enkele voorbeelden zijn de welhaast legendarische Spokentocht en het traditionele Survivalweekend.

Nieuwsgierig geworden? Kom gerust eens kijken hoe het eraan toe gaat en maak een afspraak! Wees gewaarschuwd want het enthousiasme van onze leden en trainers werkt zeer aanstekelijk!

Neem Contact op!

Jeugdtarief  (Basis A, B, C)  Per Kwartaal
  1x Survivaltraining per week van 1 uur € 41,60
  2x Survivaltraining per week van 1 uur € 64,48
Jeugdtarief (Gevorderden/Runners)
  1x Survivaltraining per week van 1,5 uur € 49,92
  2x Survivaltraining per week van 1,5 uur € 77,38
  3x Survivaltraining per week van 1,5 uur € 96,00
Volwassenen (vanaf 18 jaar)
  1x Survivaltraining per week van 1,5 uur €  62,40
  2x Survivaltraining per week van 1,5 uur €  89,86
  3x Survivaltraining per week van 1,5 uur € 113,33

Gezinskorting is mogelijk, zie regels op het inschrijfformulier. Meer info: Lid worden

Benodigdheden

Draag goede kleding. Doe zeker geen shirts/jasjes aan met capuchon, deze blijven hangen achter hindernissen.

Wintertips:

• Kleed je warm aan, thermokleding is een ‘must’. Als het vriest kun je zelfs kiezen voor een tweede laag thermo kleding als je weet dat je snel afkoelt. Let erop dat kleding geen capuchon heeft (i.v.m. blijven ‘hangen’ tijdens het klimmen) en altijd goed aansluit.
  • Sokken waar je de tenen uit knipt kunnen als ‘handschoenen’ dienen – bij het klimmen stroop je ze op rond de polsen, bij het lopen doe je ze weer even over je handen.
  • Een dunne en goed aansluitende muts, zonder pompon erop, helpt om warm te blijven – een mens verliest de meeste warmte via het hoofd.
  • Een nekwarmer of losse col voor om de keel helpt warmte vast te houden onder het shirt van het bovenlijf. Een sjaal is niet geschikt voor survival.
  • Neem een warme jas mee voor de terugweg naar huis.

In de zomer is het nog steeds aan te raden om een lange tight aan te doen. Draag liever geen katoen. Mocht je nat worden dan is katoen niet handig. Zorg ook voor ‘normale’ sportsokken. Dus geen korte sokjes. Bij klimmen gaan deze schuren.

Trailrunning schoenen zijn natuurlijk ideaal maar je kunt ook prima meedoen met gewone hardloop schoenen.

Leden zijn niet verplicht clubkleding aan te schaffen. Via Klif18 (Dronten) kan een clubtight aangeschaft worden, een T-shirt ontvangt u (enkele weken) na aanmelding. Hiermee bent u verzekerd van geschikte kleding. Als het shirt versleten is kunt u een nieuwe bestellen. Een shirt zal ongeveer € 10 kosten. In de winter helpt zogenaamd “thermo ondergoed” om warm te blijven. Handschoenen, loshangende kleding en het dragen van sieraden bij de trainingen zijn in verband met de veiligheid niet toegestaan.

Lijk het je wat om mee te doen? Dat kan!

Geef je eerst op voor een proefles om te kijken of het echt wat voor je is: Proefles

Daarna (of natuurlijk direct) kun je lid worden: Lid worden

Onze locatie is:
Survivalrun Vereniging Dronten
De Drieslag 23
Dronten
Zie de exacte locatie op de volgende kaart: