Spelregels Corona

Photo by CDC: https://www.pexels.com/photo/coronavirus-3992933/

Spelregels Corona.

We kunnen al een tijdje weer heerlijk trainen op ons terrein en daar zijn we erg blij om. We krijgen echter vragen m.b.t het kunnen komen trainen bij lichte klachten en we merken dat de richtlijnen door constante aanpassingen vanuit het Rijk niet altijd (meer) even helder zijn. Daarom de spelregels voor onze vereniging hieronder nog even op een rij:

Voor alle jeugdleden en trainers geldt dat tijdens trainingen er geen 1,5 meter afstand gehouden hoeft te worden. Leden van 18 jaar en ouder moeten de 1,5 meter afstand in acht te nemen.

Voor en na afloop van de training moeten leden en trainers van 18 jaar en ouder wél 1,5 meter afstand tot elkaar te houden.

Ouders/verzorgers mogen NIET op het terrein komen maar wachten buiten het hek.

Voor allen geldt: blijf thuis bij gezondheidsklachten en neem geen onnodige gezondheidsrisico’s.

Kinderen t/m 12 jaar met lichte verkoudheidsklachten mogen trainen mits ze geen andere gezondheidsklachten hebben en niet met een positief getest persoon in aanraking zijn geweest.

Neem de hygiëneregels in acht. Was dus vaak je handen met water en zeep, ook voor en na bezoek aan ons terrein.

Schud geen handen, hoest/nies in de binnenkant van je elleboog en spuug niet in je handen voor gebruik van een hindernis.

Bepaalde oefeningen/hindernissen worden niet dan wel aangepast uitgevoerd i.v.m. het kunnen naleven van hygiëne- dan wel RIVM richtlijnen.

Volwassenen:

1. Voorlopig geen begeleide trainingen
  2. 1x per week 1 uur trainen, aanmelden via voorkeursformulier
  3. NIET aanmelden, NIET trainen
  4. Groepsindeling staat vast, er wordt NIET gewisseld
  5. Warming-up zelf verzorgen
  6. Maximaal 2 personen per groep, tijdens training onderling 1,5 meter afstand houden
  7. Op het terrein mogen maximaal 4 groepen van 2 personen aanwezig zijn
  8. Terrein bestaat uit 2 delen. Groep 1 en 2 beginnen bij een deel en groep 3 en 4 een ander deel. Na 30 minuten kan er per deel gewisseld worden (groepen stemmen dit zelf af). Binnen ieder deel mogen alle hindernissen gebruikt worden
  9. Bepaalde hindernissen (gemarkeerd) mogen niet worden gebruikt

Bovenal geldt; gebruik vooral je gezond verstand! Voel je je niet lekker en/of heb je klachten blijf dan thuis. Houd rekening met elkaar en neem geen onnodige gezondheidsrisico’s. Op deze manier kunnen we samen heerlijk sporten en elkaar blijven ontmoeten!

Afmelden training
Kan je als (jeugd)lid) wegens gezondheidsklachten niet komen trainen dan is afmelden niet nodig. Als vereniging houden we zelf absentielijsten bij zodat we weten wie er aanwezig was. Gaat het om een langer durende afwezigheid door bijvoorbeeld ziekte of een blessure meld dit dan bij de ledenadministratie via e-mail: Ledenadministratie@svdronten.nl.

Informatie
Meer informatie over richtlijnen en maatregelen met betrekking tot het coronavirus vind je op de site van het RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19